عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ خودتون خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kebria و آدرس kebriai.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 2190
بازدید کل : 118648
تعداد مطالب : 599
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 599
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 38
:: باردید دیروز : 30
:: بازدید هفته : 38
:: بازدید ماه : 2190
:: بازدید سال : 14655
:: بازدید کلی : 118648

RSS

Powered By
loxblog.Com

همدلی و همزبانی ، مسائل سیاسی،فرهنگی،اجتماعی، نظامی


فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر این که تحول بنیادین در کیفیت خدمت سربازی نیازمند حرکت مومنانه، دلسوزانه و رفتار پدرانه است، گفت: اقدامات جهادی برای ارتقای سلامت و نشاط محیط خدمتی سربازی در سطح نیروی هوایی ارتش انجام شده است. به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست فرماندهان پایگاه های این نیرو که به صورت وبینار برگزار شد، با بیان اینکه خدمت سربازی دوره آماده سازی نسل جوان برای ورود به عرصه های مختلف زندگی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توجه ویژه ای به سرمایه عظیم نیروی جوان سرباز به عنوان آینده سازان و نیروی بالقوه و موتور پیشران کشور دارند و هرگونه کوتاهی در این زمینه غیر قابل اغماض است. وی با اشاره به بازدید از قرارگاه های سربازی یگان های خور بیرجند و چابهار و دیدار چهره به چهره با سربازان، افزود: اقدامات جهادی در سطح نیروی هوایی ارتش برای ارتقای سلامت و نشاط محیط خدمتی، با بازسازی، تعمیر و تجهیز قرارگاه های سربازی انجام شده و تمام تلاش ما در این نیرو، حفظ کرامت نسل جوان و جامعه سربازی با ارتقای وضعیت محیط زیست، خوراک، پوشاک و نحوه برخورد با سرباز است. امیر سرتیپ نصیرزاده ادامه داد: از دیگر وظایف فرماندهان هر یگان، اهتمام به بصیرت افزایی مکتبی و سیاسی، ارتقای سطح مهارت های زندگی اجتماعی و هم چنین مهارت آموزی های شغلی با تقویت مراکز فنی حرفه ای یگان ها است تا سربازان آمادگی لازم برای ورود به بازار کار و عرصههای مختلف اجتماعی را پس از پایان دوره خدمت داشته باشند. فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان، خاطرنشان کرد: خدمت سربازی دوره حیاتی ریل گذاری و آماده سازی نسل جوان برای ورود به عرصه های مختلف زندگی است و تحول بنیادین در کیفیت خدمت سربازی نیازمند حرکت مومنانه، دلسوزانه و رفتار پدرانه در عین دلسوزی و خیرخواهی است که ضرورت بازدید مستمر فرماندهان از قرارگاه های سربازی برای دیدار چهره به چهره و آگاهی از مشکلات سربازان و رفع آن ها را بیش از پیش مشخص می کند.

:: برچسب‌ها: نهاجا، سربازان، امیر نصیرزاده، اقدامات ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
به مناسبت چهلمین سالگرد حمله به اچ 3
شنبه 17 / 1 / 1400 ساعت 13:45 | بازدید : 388 | نوشته ‌شده به دست مرتضی | ( نظرات )

۱۵ فروردین سال ۱۳۶۰ شمسی، متهورانه‌ترین عملیات هوایی توسط خلبانان ایرانی انجام شد که در عراق، حمله به «پایگاه هوایی الولید» معروف و در ایران و دنیا به عملیات حمله به «اچ ۳»معروف است. به گزارش روابط عمومی نهاجا؛ ماجرا از آن جا شروع شد که همان روز اول جنگ تحمیلی هواپیماهای ایران در عملیاتی برق آسا رفتند و پایگاه های هوایی عراق را بمباران کردند و پدر نیروی هوایی رژیم بعثی درآمد! اسمش عملیات «کمان ۹۹» بود و دهان های متکبر بعثی ها را همان اول کار شکست. بعد از آن هم مدام نیروی هوایی ایران می رفت و یک ضربه درست و حسابی به فرودگاه ها و باندهای پرواز و هواپیماها و رادارهای هوایی بعثی ها می زد و می آمد. این طوری شد که صدام به خیال خودش استراتژی جنگی پیاده کرد و دستور داد هواپیماهای عراقی در پایگاه الولید مستقر شوند. پایگاهی مشهور به اچ ۳ که در مرزهای غربی عراق و در دورترین فاصله از ایران قرار داشت. حالا اگر خلبانان ایرانی می خواستند هواپیما های عراق را در آشیانه بزنند باید از روی شهرهای مهم از جمله بغداد می گذشتند و در معرض رادارها و تجهیزات ضدهوایی فراوان قرار می گرفتند و شانسی برای موفقیت نداشتند. ایرانی ها چه کردند؟ یک نقشه نامتعارف ریختند که خیلی هم خطرناک بود و اجرایش شجاعت می خواست. این طوری بود که عملیات حمله به اچ ۳ شد یکی از موفق ترین و پیچیده ترین عملیات هوایی جهان و به قول کارشناسان نظامی متهورانه ترین عملیات هوایی دنیا. بی دلیل نیست که عملیات اچ ۳ جزو معروف ترین عملیات هوایی جهان است که مراحل مختلف طراحی و اجرای آن در دانشکده های نظامی دنیا تدریس می شود.

:: برچسب‌ها: نهاجا، حمله به اچ 3، دفاع مقدس ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
:: ادامه مطلب ...
گرامیداشت سرتیپ خلبان برات‌پور و ۱۷ خلبان شهید نیروی هوایی
شنبه 17 / 1 / 1400 ساعت 13:42 | بازدید : 355 | نوشته ‌شده به دست مرتضی | ( نظرات )

در راستای اجرای گام هشتم از برنامه مفاخر شهر مراسم گرامیداشت ۱۷ شهید خلبان و امیر سرتیپ خلبان فرج‌الله براتپور در شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد. این مراسم در راستای اجرای گام هشتم از برنامه مفاخر شهر روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح در پارک صدرا میدان آزادگان در شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد. تجلیل از مشاهیر و مفاخر حوزه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و هنری کرمانشاه و امیر سرتیپ دوم خلبان براتپور در هشتمین گام آئین گرامیداشت اقدامی تأثیر گذار در افزایش تعلق خاطر شهروندان خواهد بود. امیر سرتیپ دوم خلبان فرج‌الله براتپور یکی از بزرگترین و سرشناس‌ترین خلبانان جنگنده اسطوره‌ای فانتوم در دنیا است و قهرمان بلامنازع عملیات‌های برون مرزی، بمباران و انهدام اهداف بسیار استراتژیک و فوق حفاظت شده عراقی در عمق خاک دشمن را در کارنامه دارد. امیر سرتیپ دوم براتپور برنامه‌ریز و فرمانده عملیات اچ سه بوده که این عملیات در نوع خود بی‌نظیرترین عملیات هوایی به حساب می‌آید. وی در این عملیات فرمانده گروه سوم بوده و در عملیات اچ سه پایگاه الولید را شجاعانه بمباران کرد. گفتنی است، این برنامه با حضور چهره‌های مطرح کشوری برگزار و در حاشیه آن، یادمان دلاوران نیروی هوایی افتتاح و از تندیس امیر براتپور و خلبانان سرافراز کرمانشاه در دوران دفاع مقدس پرده‌برداری خواهد شد.

:: برچسب‌ها: نهاجا، امیر برات پور گرامیداشت ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2